کتاب خوب

سخنان کوتاه از اندیشه های بلند

کتاب خوب

سخنان کوتاه از اندیشه های بلند

کتاب خوب

بنام خدا

از کتاب های خوب، راه‌گشا، راهنما -که از سوی متفکّران و نویسندگان خوب ما تهیّه شده و در اختیار ما گذاشته شده- استفاده کنید و بخوانید. مقام معظم رهبری

سخنان کوتاه از اندیشه های بلند

در جریان برگزاری آیین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در «ستایش بانوان شهید پرور»

از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «تنها گریه کن» رونمایی شد

از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «تنها گریه کن» رونمایی شد

آیین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در «ستایش بانوان شهیدپرور» همراه با تقریظ حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب «تنها گریه کن» برگزار شد.

به گزارش ایسنا، ایمان عطارزاده معاون هماهنگ‌کننده دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که در تالار وحدت سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه امروز شاهد برگزارری یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت با تقریظ آیت‌الله العظمی خامنه‌ای بر کتاب «تنها گریه کن» هستیم بیان کرد: این کتاب که توسط انتشارات حماسه یاران به چاپ رسیده است، خاطرات مادر شهید محمد معماریان را بازگو کرده است. همزمان با این آیین، در استان‌ها، از نویسندگان حوزه جهاد و مقاومت هم تقدیر خواهد شد.

وی ادامه داد: تجربه برگزاری چنین آیین‌هایی نشان داده است که مخاطبان بسیاری به آثار حوزه ایثار و شهادت علاقه دارند و پس از انتشار تقریظ مقام معظم رهبری بر آثار حوزه فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع‌مقدس شاهدیم که برای هر کتاب آثار فرهنگی و هنری، فیلم، سرود و شعر ساخته شده است.

در ادامه، مختارپور دبیرکل نهاد عمومی کتابخانه‌های کشور در معرفی مقاله‌ای درباره نقش زنان در انقلاب اسلامی از پیش از مشروطه توضیح داد:  این مقاله در پایگاه .khamenei.ir هم منتشر خواهد شد. نقش زنان در انقلاب اسلامی باید مستند شود. این مقاله در اثبات نقش زنان در بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است. مقام معظم رهبری دیدگاه‌هایی در جهت حفظ حرکت و پیام شهدا داشته‌اند و  در نگاه ایشان، پاسداشت مقام شهدا یک ضرورت ملی است.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری از هنرمندان و مخصوصا شعرا انتظار خاصی دارند. این عزیزان باید به موضوع شهدا توجه ویژه داشته باشند. ایشان در زمینه شعر آیینی هم توصیه دارند که به مسائل انقلاب و دفاع مقدس توجه شود.

مختارپور گفت: من در انتهای این مقاله به زندگی خانم اشرف سادات انتظاری پرداخته‌ام. زندگی نامه این مهربانو را می‌توان به عنوان اسوه و الگویی برای همه بانوان معرفی کرد. او درست در زمانی که باید از فرزندان برنای خود لذت می‌برد خودش فرزندانش را به جبهه بدرقه کرد.

در بخش دیگر این مراسم، اشرف سادات منتظری، مادر شهید محمد معماریان بیان کرد: من از قم خدمت شما رسیدم و از دست‌اندرکاران این مراسم سپاسگزاریم. سخنگو و سخنران نیستم. سال ۱۳۶۵ محمد شهید شد.ان‌شاء الله تا آخر پشت سر مقام معظم رهبری باشیم. محمد در ۱۲ سالگی عضو بسیج شد و در ۱۳ سالگی به جبهه رفت.

از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «تنها گریه کن» رونمایی شد

وی ادامه داد: آن زمان او را ثبت‌نام نکردند خودم رفتم و با مسئولان ثبت نام صحبت کردم تا پسرم عضو پایگاه بسیج شود. از خدا صبر خواستم که وقتی محمد شهید شد بتوانم خدمت‌گزار مردم باشم.

این مادر شهید در ادامه خاطراتی از فرزند شهیدش بیان کرد.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه آیین ملی پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در «ستایش بانوان شهید پرور» بیان کرد: صحبت‌های دلنشین مادر شهید فضای این مراسم را معنوی کرد. از این مادر شهید التماس دعا دارم تا گره‌های مشکلات اقتصادی، فرهنگی و سیاست در کشور باز شود. هر پدر و مادر شهید که به آنها مراجعه کنید، روایت‌های متعددی از فرزندان شهید خود دارند.این کشور و این انقلاب به برکت خون شهدا حفظ شده است. ما در برابر خون شهدا در جایگاه‌های مختلف مدیون خون شهدا هستیم. اجازه ندهیم که مرزهای معنوی شهدا جا به جا شود. در وصیت‌نامه شهدا پیام‌های فرهنگی بسیاری وجود دارد بنابراین وظیفه ما صیانت و حراست از میراث شهدا است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نزدیک ۸۰ درصد از والدین شهدا را از دست داده‌ایم، توضیح داد: همنشینی و شنیدن سخنان والدین شهدا برای ما گره گشا است. بنابر توصیه مقام معظم رهبری، ما باید خاطرات والدین شهدا را ثبت کنیم و یاد و نام شهدا را زنده نگه داریم.

وی ادامه داد: پدران و مادران شهدا بسیار مقدس هستند. تمامی شهدای انقلاب اسلامی موجب استواری کشورمان شده‌اند. از اینکه دوستان ما هفته کتاب را به این شیوه به پایان رساندند تشکر می‌کنم. فرهنگی که مقام معظم رهبری با تقریظ بر کتاب‌های حوزه فرهنگ ایثار و شهادت دارند به ما یادآوری می‌کند که ما نیز در مسیر شهدا باشیم و ارزش‌های آنها را حفظ کنیم.

در پایان این مراسم، با حضور محمد مهدی اسماعیلی، حجت‌الاسلام شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثار گران، مختار پور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، احمدوند معاون فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد، ایمان عطارزاده معاون هماهنگ کننده دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، اکرم اسلامی نویسنده کتاب تنها گریه کن، اشرف سادات منتظری مادر شهید محمد معماریان و خانم کارگر عزیزی خواهر، مادر، همسر و فرزند ۵ شهید  از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «تنها گریه کن» رونمایی و هدیه ویژه رهبر معظم انقلاب(انگشتر و قرآن) به حاجیه خانم کارگر عزیزی اهدا شد.

از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «تنها گریه کن» رونمایی شد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی